lauantai 16. lokakuuta 2021

Helppo kanaviillokki

 


Edellisessä postauksessa kerroin, kuinka kokonainen broileri on hiukka iso yhdelle ihmiselle. Toki riippuu ihmisestä, mutta minulle se oli liian iso ja sitä jäi melkoisesti syömättä. Seuraavana päivänä sitten mietin, että mitähän siitä lopusta tekisi. 

Hetken olen miettinyt, että tahdon kanaviillokkia, vaikka ei ne lapsuuden maku muistot tästäkään ruuasta koulusta ole parhaimpia. Koska kuitenkin olen huomannut, että ne koulussa syödyt inhokit itse tehtynä on hyvän makuisia, niin nyt lähdin tekemään kanaviillokkia. 

Normaalistihan broileri ensin keitettäisiin rauhassa kattilassa, mutta koska nyt minulla oli valmiiksi kypsää broileria, niin tein siitä helppoa ja nopeaa kanaviillokkia. 

Valitettavasti minulla ei ollut mustaherukka hyytelöä, niin jopa kuva on mitään sanomattoman näköinen, mutta maku sentään oli aivan mahtava. 


Ainekset:

n. 350g kypsää broileria

2tl currya

3dl vettä

1kpl kanaliemikuutio

2rkl vehnäjauhoja

1rkl sitruunamehua

2dl kuohukermaa

Suolaa


Ohje:

Revi kypsästä broilerista lihat irti ja pieni sopivan kokoisiksi. 

Laita kattilaan vesi, kanaliemikuutio, curry ja kiehauta. 

Lisää vehnäjauhot, kuohukerma ja sitruunamehu.

Anna kiehua miedolla lämmöllä muutama minuutti.

Maistele jalisää tarvittaessa suolaa. 

Lisää broileri ja kuumenna kiehuvaksi.

Tarjoile riisin ja mustaherukkahyytelön kera. 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti